پیامک

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

پرده بکارت یا هایمن در قسمت داخلی اندام تناسلی زنانه دارد. این پرده یک غشای بسیار نازک است، که ورودی رحم را پوشانده است. پرده بکارت در اثر عوامل مختلفی می تواند دچار آسیب و پارگی شود. همچنین هایمن بعد از پارگی علائم مختلفی را از خود نشان خواهد داد. یکی از دغدغه های فکری دختران بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟ می باشد، که همیشه ذهن هر دوشیزه ای را به خود درگیر می کند.

در پاسخ به این سوال باید اشاره کرد که این پرده در خارجی ترین قسمت دهانه رحم وجود دارد. به راحتی با یک معاینه ساده می توان از سلامت پرده بکارت مطلع شد. این پرده در اثر برخورد با جسم تیز و وارد شدن فشار نیز می تواند از بین برود.

در حالت کلی هایمن نشانه باکرگی دختران جوان شناخته می شود. برخی از افراد به طور مادرزادی بدون پرده بکارت به دنیا می آیند. جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ زیرا این مسئله توسط پزشک متخصص قابل شناسایی می باشد. پرده بکارت به راحتی می تواند احتمال بروز بسیاری از بیماری های عفونی و میکروبی را کاهش دهد.

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت در قسمت داخلی واژن قرار دارد و یک بافت گوشتی نازک می باشد. این پرده در اثر عوامل مختلفی می تواند از بین برود. اغلب پزشکان ادعا می کنند، که این پرده دارای سوراخ های متعددی در بخش های مختلف می باشد. این سوراخ ها به خارج شدن خون در دوران قاعدگی کمک خواهند کرد. همچنین این پرده دهانه رحم را به طور کامل پوشش می دهد.

بر اساس جدیدترین بررسی های صورت گرفته حدود ۰.۰۰۳ درصد از دختران جوان به صورت مادرزادی پرده بکارت ندارند. همچنین این افراد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های عفونی زنانه قرار دارند. فاصله دهانه واژن تا پرده بکارت در هر فردی متفاوت می باشد. به طور معمول این فاصله بین ۸ تا ۱۸ سانتی متر است.

پرده بکارت برخی از افراد حالت ارتجاعی دارد. این نوع از پرده ها در اثر فشار و ضربه راحتی از بین نمی روند. فردی که رابطه جنسی را تجربه نکرده است؛ پرده بکارت سالمی خواهد داشت. فقط برخی از فعالیت های ورزشی سنگین می تواند باعث پارگی این پرده شود.

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

آیا ترمیم بکارت امکان پذیر است؟

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند، که ترمیم پرده بکارت امکان پذیر می باشد. در صورتی که چنین چیزی امکان پذیر نیست. هایمن، قدرت ترمیم ندارد و پس از پارگی دیگر ترمیم نخواهد شد. برخی از پزشکان فقط با زدن چند بخیه ساده در دهانه رحم، دهانه رحم را تنگ تر می کنند. این روش به عنوان ترمیم پرده بکارت شناخته می شود. در صورتی که این روش غیر علمی می تواند باعث ایجاد عفونت های مختلف در رحم شود.

هر پزشکی در فضای مجازی و دنیای حقیقی که ادعای ترمیم پرده بکارت دارد را نباید باور کرد. این افراد فقط به دنبال سودجویی از دختران هستند و ترمیم پرده بکارت پاره شده صفر است. این پرده مانند برخی از قسمت های مختلف بدن قدرت ترمیم ندارد. این روش غیر علمی خطرات مختلفی را برای فرد می تواند به همراه داشته باشد.

از کجا بفهمیم پرده بکارت پاره شده؟

روش های مختلف و متعددی برای پی بردن به سلامت پرده بکارت وجود دارند. به کمک شیوه های خانگی می توان از وجود این پرده مطمئن شد. در حالت کلی شناسایی نوع پرده در منزل غیر ممکن می باشد. در واقع به کمک شیوه هاي خانگی می توان از پاره شدن پرده مطلع شد. این پرده انواع مختلفی دارد و شکل هر پرده متفاوت می باشد. همچنین پارگی هر نوع از پرده متفاوت می‌ باشد.

هایمن در دهانه ورودی واژن قرار دارد. وجود سوراخ های ریز در اطراف واژن کاملا طبیعی می باشد. از طریق این سوراخ ها خون ناشی از قاعدگی خارج خواهد شد. در برخی از موارد نادر پرده بکارت فرد به طور کامل مسدود می باشد. تنها راه از بین بردن چنین پرده ای جراحی است. در غیر این صورت پرده بکارت از بین نخواهد رفت. فقط حدود ۲ درصد از دختران جوان چنین پرده بکارتی دارند.

به طور کلی روش های مرسوم برای شناسایی این پرده شامل موارد ذیل هستند. به کمک شیوه های ذیل می توان از وجود هایمن تا حدودی مطمئن شد. همچنین برای آشنایی کامل با نوع پرده باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. متخصص زنان و زایمان به دلیل علم کافی که در این زمینه دارد، به راحتی نوع پرده را شناسایی می کند.

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

بهترین روش خانگی برای پی بردن به پارگی بکارت

برخلاف تمامی باورهای رایج به کمک روش خانگی دو انگشتی نیز می توان سلامت پرده بکارت را مورد بررسی قرار داد. این روش به راحتی قابل اجرا می باشد و همچنین فرد می تواند پرده خود را مشاهده کند. برای اجرای این شیوه باید کف دو پا را به یکدیگر چسباند و سپس در زاویه ۹۰ درجه دراز کشید.

در گام بعدی باید یک آینه در ابعاد مناسب را در مقابل پاها قرار داد. سپس باید به کمک دو انگشت لابیاهای داخلی و خارجی را تا حد امکان باز کرد. سپس فرد باید یک حالت انقباض در لگن خود به وجود بیاورد. در ادامه فرد قادر به مشاهده پرده بکارت خواهد بود. این پرده شبیه به یک بافت گوشتی نازک است. همچنین در صورتی که هرگونه سوراخی روی پرده مشاهده شد؛ نباید نگران شوید. این سوراخ ها به صورت طبیعی در پرده های بکارت وجود دارند.

همچنین در صورت عدم مشاهده چنین لایه گوشتی باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. پزشک پس از انجام بررسی های لازم نظریه خود را صادر می کند. معمولا در سنین کودکی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی پرده بکارت از بین می رود. در همین راستا باید اطلاعات اولیه مربوط به هایمن را باید با کودک در میان گذاشت. در صورتی که پرده به طور کامل از بین رفته باشد؛ هیچ غشایی دهانه رحم را نمی پوشاند. به نوعی دهانه رحم باز است و حتی پس از پارگی خراش های مختلفی در اطراف واژن به وجود می آید.

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

اثبات پارگی پرده بکارت توسط پزشکی قانونی

به صراحت می توان ادعا کرد، که پزشک قانونی از مهارت قابل توجهی در زمینه شناسایی پرده بکارت برخوردار می باشد. این نهاد قانونی حتی علت پارگی را نیز می تواند شناسایی کند. به عنوان مثال پارگی یا هرگونه خراش در ساعت ۶ و ۹ در اثر رابطه جنسی می باشد. پزشکی قانونی از تجهیزات لازم جهت شناسایی هایمن نیز برخوردار است. افرادی که تجاوز را تجربه کرده اند به این نهاد ارجاع خواهند شد. در ۲۴ ساعت اول بعد از نابودی پرده بکارت می توان از طریق DNA فرد متجاوز را حتی شناسایی کرد.

همچنین پزشک به راحتی نوع پرده قبل از پارگی را نیز می تواند حدس بزند. پزشکی قانونی در صورت عدم وجود مشکلی نامه سلامت قانونی را صادر خواهد کرد. برای افرادی که در مراحل طلاق در دوران هستند؛ این نامه ضروری می باشد. از طریق توضیحات بیان شده در این نامه میزان مهریه فرد تعیین خواهد شد. همچنین پزشکی قانونی از مجرب ترین پزشکان متخصص برای شناسایی نوع پرده کمک می گیرد.

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

مراجعه به متخصص زنان و زایمان جهت پی بردن به پارگی بکارت

ساده ترین روش برای اثبات وجود پرده بکارت مراجعه به متخصص زنان و زایمان می باشد. پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار است. همچنین به راحتی می تواند نوع پرده را نیز شناسایی کند. پزشک اطلاعات مربوط به فرد مراجعه کننده را در اختیار هیچ فرد دیگری قرار نخواهد داد. در همین راستا با خیالی آسوده برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پارگی پرده می توان به پزشک متخصص مراجعه کرد. همچنین پزشک اطلاعات مربوط به علت پارگی هایمن را نیز در اختیار فرد قرار داد.

تمامی مراجعه کنندگان می توانند از پزشک متخصص درخواست نامه سلامت کنند. در این نامه توضیحات مربوط به پرده بکارت یادداشت خواهد شد. همچنین پزشک به کمک ابزارهای خاص پرده را بررسی خواهد کرد. برای بزرگ نمایی تصویر هایمن از دستگاه خاص استفاده می شود. تحت چنین شرایطی احتمال بروز خطا در مراحل تشخیص صفر خواهد بود. به طور کلی شناسایی علت پارگی پرده بکارت فرایند سخت و پیچیده ای می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به چند متخصص زنان و زایمان یا ماما مراجعه کرد. تحت چنین شرایطی فرد می تواند از نوع پرده خود مطلع شود.

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

علائم پارگی انواع پرده بکارت کدامند؟

برخلاف تمامی باورهای رایج پرده بکارت انواع مختلفی دارد. همچنین هر یک از مدل های این پرده از نظر ظاهری با یکدیگر فرق دارند. برخی از پرده های بکارت به راحتی در اثر رابطه جنسی و فشار از بین نمی روند. علت این مسئله حالت ارتجاعی پرده می باشد. بر اساس بررسی های صورت گرفته انواع پرده بکارت از شامل موارد زیر هستند که بعد از پارگی فرد درگیر پاره ای از علائم خاص می شود. هر فردی به صورت مادرزادی دارای شکل خاصی از پرده می باشد.

همچنین با گذشت زمان و افزایش سن نوع پرده تغییر پیدا نمی کند. فقط عوامل مختلف مثل رابطه جنسی و حتی برخورد با اجسام تیز موجب پارگی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص علت پارگی هایمن جز مراجعه به متخصص زنان و زایمان نیست.

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

پرده بکارت مسدود

این نوع از پرده بکارت فقط دارای سوراخ های بسیار ریزی در قسمت های مختلف می باشد. این نوع از پرده در اثر رابطه جنسی از بین نمی رود. برای از بین بردن چنین پرده ای باید به پزشک مراجعه کرد. پزشک با انجام یک عمل سرپایی پرده بکارت مسدود فرد را حذف خواهد کرد. این نوع از هایمن دچار پارگی نمی شود؛ به همین دلیل با علائم خاصی فرد درگیر نخواهد شد.

پرده بکارت با سوراخ کوچک

این پرده بکارت نیز در برخی از موارد خاص فقط با جراحی از بین می رود. همچنین از طریق این سوراخ ریز خون قاعدگی خارج می شود. پرده بکارت با سوراخ کوچک در رده نمونه های ارتجاعی قرار دارد. این پرده پس از پارگی دچار خونریزی می شود و حتی فرد احساس درد و فشار خواهد کرد.

پرده بکارت حلقوی

این پرده دارای یک سوراخ به شکل حلقه منتظم می باشد. تمامی قسمت های مختلف پرده هایمن پوشیده شده و فقط در قسمت مرکزی آن یک سوراخ حلقه ای وجود دارد. این پرده پس از پارگی دچار خونریزی در حد چندین قطره می‌شود. همچنین احساس سوزش پس از پارگی طبیعی است.

پرده بکارت ارتجاعی

این پرده بکارت در اثر رابطه جنسی از بین نمی رود. همچنین این پرده در اثر زایمان به طور کامل حذف خواهد شد. پرده بکارت ارتجاعی باعث ایجاد در رابطه جنسی نخواهد شد. این پرده پس از پارگی دچار خونریزی نمی شود.

پرده بکارت دو تیغه ای

این پرده بکارت دارای دو سوراخ در قسمت های مختلف می باشد‌. همچنین در قسمت مرکزی پرده یک دیوار گوشتی وجود دارد. پرده بکارت دو تیغه ای در اثر رابطه جنسی نابود می شود‌. این نوع از هایمن همراه با خونریزی شدید می‌ باشد. همچنین فرد پس از پارگی احساس سوزش شدیدی خواهد داشت.

پرده بکارت مشبک

این نوع از پرده دارای سوراخ های ریز و درشتی می باشد. همچنین این سوراخ ها برای جاری شدن خون از رحم در نظر گرفته شده اند. افرادی که این نوع از پرده را دارند، در اثر قاعدگی درد بسیار زیادی را تحمل می کنند. فرد پس از پارگی این پرده درد خفیفی را احساس خواهد کرد. همچنین بعد از پارگی باید چند روز از رابطه جنسی خودداری نمود.

بعد از پارگی بکارت چه کنیم؟

کلام آخر

در پاسخ به سوال اساسی بعد از پارگی بکارت چه کنیم باید اشاره کرد شیوه های مختلف و متعددی برای شناسایی و بررسی علت پارگی هایمن وجود دارند. این پرده در اثر رابطه جنسی و برخی از فعالیت های ورزشی سنگین می تواند از بین رود. فقط تعداد محدودی از دختران بدون پرده بکارت به صورت مادرزادی متولد می شوند. همچنین برخی از پرده های بکارت نظیر: مشبک و مسدود باعث ایجاد درد خفیف در اثر رابطه جنسی خواهند شد. پرده بکارت حلقوی فقط در اثر زایمان طبیعی به طور کامل از بین می رود.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا